Politica de retur

Conditii generale:

Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014  (https://goo.gl/BC8BhH)

Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia. 

Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile calendaristice de la denuntarea contractului. Notficarea se va trimite la adresa de email ricrenova8@gmail.com 

RIC RENOVA SRL. va inapoia contravaloarea comenzii in cel mai scurt timp posibil, de la primirea produsului returnat.

Returul este posibil daca:

– ati comandat la distanta (online/ email/ telefonic);
este un produs standard si din stoc (orice modificare a produsului standard va transforma produsul intr-unul personalizat). Produsele cu precomanda care nu se afla in stoc si pentru care se percepe avans pentru activarea comenzii nu pot fi returnate, iar comenzile pot fi anulate numai in aceeasi zi cu data platii. Ulterior acestei date comanda se considera activata la furnizor, si nu se poate anula sau returna avansul achitat.
– produsul este aceeasi stare in care a fost livrat (fara urme de utilizare si in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).

Returul NU este posibil daca:

– ati comandat produsul in showroom sau in urma intalnirii cu un agent de vanzari si ati vazut/palpat produsele inaintea cumpararii;
– produsul este executat la comanda sau adus in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans;
– produsul nu este insotit de toate accesoriile/piesele cu care a fost livrat (daca a fost însotit de eventuale cadouri, trebuie returnate si acestea);
– asupra produselor au fost efectuate interventii neautorizate;
– produsele sunt murdare sau prezinta urme de uzura sau folosire excesiva si sunt agatate, tocite, decolorate, ciobite, zgariate, lovite (nesemnalate ca si defecte estetice din fabrica in primele 48 de ore de la receptionarea produsului)

Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se returneaza toate, va rugam sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. 

Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

Returnarea coletelor direct prin curier, fara notificare scrisa, nu vor fi posibila.

In toate cazurile returnarii/inlocuirii produselor ca urmare a renuntarii la cumparare, costurile de returnare/inlocuire sunt suportate de catre client. 

Renuntarea la cumparare in mod repetat va putea fi considerata un abuz.

Orice modificare a starii produsului sau deteriorarea ambalajului original a acestuia ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 50% din valoarea initiala a produsului. 

Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.


Obligatiile care revin RIC RENOVA SRL:

Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii in cazul in care a primit alt produs decat cel comandat sau produsul livrat nu corespunde specificatiilor de pe site.  Rambursarea sumelor se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator. Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de maxim 14 zile lucratoare de la receptionarea produselor. In cazul in care transportul a fost oferit cu titlu gratuit, in cazul returului, aceasta suma se va retine din valoarea ce trebuie rambursata pentru produse returnate.

Obligatiile care revin consumatorului:

Consumatorul va transmite in scris la adresa ricrenova8@gmail.com renuntarea la cumparare in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. 

Produsele sunt transmise catre RIC RENOVA SRL personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) in decurs de maxim 14 zile calendaristice de la anuntarea deciziei de retragere din contract. 

Consumatorul suporta costurile de returnare, exceptand cazul in care a primit alt produs decat cel comandat sau produsul livrat nu corespunde specificatiilor de pe site.

Consumatorul este responsabil in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.

Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna:

– produsele modificate sau confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator, sau personalizate in mod clar;

– serviciile (asamblare, montare, deplasare suplimentara pentru consultanta/ proiectare sau orice alt serviciu prestat catre consumator);

– produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobituri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice din fabrica in primele 48 de ore de la receptionarea produsului)

– becuri, lanterne, prelungitoare, baterii, acumulatori, kituri de iluminare;

– furnizarea de continut digital care nu este livrat pe suport material (poze, schite, proiecte livrate printr-un link de download si cheie de activare).

*Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

Sunt exceptate de la dreptul de retragere în ceea ce priveste contractele la distanta si contractele în afara spatiilor comerciale urmatoarele: 

–  contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca îsi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre profesionist; 

– furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

– furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

– contractele în cazul carora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari urgente de reparatie sau de întretinere.

– prestarea de servicii de transport de marfuri, închiriere de masini.

Va punem la dispozitie un model de formular de retragere a comenzii. 

Modelul are caracter informativ si nu este obligatoriu.

Documente atasate